“Søren kom til mig, da motivationen for fysisk aktivitet var dalende, og ryggen begyndte at drille efter de mange timer i kontorstolen hver dag. Søren kørte et 12 ugers forløb med 1 gang personlig træning ugentligt. Sørens primære mål var at finde motivationen til at trække i træningstøjet og styrke hans ryg. Under forløbet har Søren genfundet motivationen, styrketrænet uden besvær – squatter, dødløfter og bænkpresser i dag uden besvær. Ydermere er han gået fra en fedtprocent på 20,6 % til 15,8 %. Sørens træning har primært været styrketræning, prehab og kosten har været tilpasset hans LCHF tilgang – med modificeringer.

Hvad fik dig til at kontakte Performance Gym / Rikke Hansen?

Fyrrene nærmer sig med hastige skridt og jeg indså, at jeg hellere måtte gøre noget godt for min krop og mine muskler. Jeg har døjet med rygbesvær og jeg er sikker på, at det skyldtes mit stillesiddende arbejde og mange timer i bilen hver uge. Min kone var allerede i gang med et træningsforløb hos Performance Gym og derfor fik jeg det anbefalet.

Hvad var dit mål med forløbet?

Mit mål var primært, at styrke min ryg og opnå mere energi og velvære.

Hvordan har det været at ændre din kost og træning?

Det var meget nemt. I vores familie spiser vi i forvejen efter LCHF principper og pga allergi og astam hos min kone og vores ældste datter har vi også fjernet gluten fra vores kost. Jeg oplever ikke, at jeg har skullet ændre det store på min kost

Hvad har du fået ud af forløbet? Træningsrelateret og ikke træningsrelateret?

Jeg kan først og fremmest se en fysisk forandring. Jeg har smidt en masse fedt men til gengæld tilført en god portion muskler. Jeg sover bedre om natten og jeg har fået langt mere energi i hverdagen. Før havde jeg ‘trætheds-anfald’ efter frokosten, men efter kostændringer og rutinemæssig motion er det helt forsvundet. Jeg har aldrig haft det bedre.

Levede forløbet op til dine forventninger?

Rikke Hansen er en fantastisk personlig træner. Hun har en meget stor viden om kroppen og ernæring, desuden er hun god til at motivere og presse dig til at løfte lidt mere hver gang. Rikke er positiv og energisk og det smitter altid af når vi træner sammen. Jeg kan varmt anbefale Rikke som personlig træner.

Hvad skal der ske fremover med kost og træning?

Jeg fortsætter den gode stil. Det virker jo