“Da Isalena kom til mig havde hun mødt “muren” med sin træning. Hun stod stille, havde mistet motivationen og manglede inspiration – både med træning og kost. Isalenas første mål var, at fedtprocenten skulle dale en smule. Vægt og vægttab har ikke været det primære fokus, da Isalena også nyder at give den gas til træning og er faktisk brølstærk. Så målsætningen rykkede sig hurtigt til styrke mål og et ønske, om at få “strammet op”.  Træningen har primært været tunge basis løft kombineret med supportøvelser og en smule interval. Jeg har haft fornøjelsen af Isalena 2 gange ugentlig i 10 uger, og fortsætter yderligere 10 uger med hende nu. Isalena har under forløbet gået fra en fedtprocent på 19,7 % til 16,10 %. Derudover har hun smidt 3,5 kg og 34 cm rundt omkring på kroppen. Så ren udseendemæssigt har hun ændret sig markant, men er samtidig brøl stærk med en squat på 90 kg, dødløft på 100 kg og bænkpres på 50 kg”

Hvad fik dig til at kontakte Performance Gym / Rikke Hansen?

Jeg havde i en længere periode været utilfreds med min livsstil. Jeg følte ikke jeg fik noget ud af min træning, jeg sov dårligt og der blev kørt alt for meget sukker ind i et forsøg på at komme gennem dagene. Efter mange års intensiv kunstskøjtetræning, hvor jeg var vandt til at blive holdt i ørerne, var det svært for mig at planlægge træning og holde motivationen på egen hånd. Til daglig træner jeg i Aarhus Crossfit, men også her var det et problem for mig at udvikle mig træningsmæssigt. Jeg stod lidt med en ”så-kan-det-også-alt-sammen-være-ligegyldigt” følelse. Jeg ønskede derfor en personlig træner der kunne give mig det spark, der skulle til for at komme på ret køl igen. Jeg søgte lidt rundt omkring på nettet og blev hele tiden henvist til Performance Gym. Jeg startede faktisk ud med at kontakte Birgitte Larsen, som pga. barsel henviste mig til Rikke. Jeg tog ud til PG for at snakke med Rikke, som strålede af glæde og engagement, og det er jo svært at sige nej til.

Hvad var dit mål med forløbet?

Mit overordnede mål for forløbet var at tilegne mig værktøjer, så jeg på egen hånd kunne fortsætte den sunde livsstil, være i stand til at sætte mål for min træning og opnå dem. Jeg elsker at træne og har gjort det hele mit liv. Jeg kender det sus en god træning kan give og hvordan man føler sig som konge af verden, når man når et mål.  Jeg ville have den følelse igen! Derudover ville jeg mere end noget andet gerne opnå mere velvære og tilfredshed med mig selv.

Vægten var egentlig ikke så vigtig for mig, det var den pige jeg så i spejlet hver morgen. Hun skulle være gladere, mere smilende og mere selvsikker!

Hvordan har det været at ændre din kost og træning?          

Det har været så skønt at have en plan at følge.  En struktureret plan forsimplede min hverdag og gjorde mine valg mere sort/hvide. Enten fulgte jeg planen eller også gjorde jeg ikke. For mig var det som en sten der faldt fra hjertet. Jeg behøver ikke betvivle min portionsstørrelse, valget og sammensætningen af øvelser, og antal set og reps, og det var ikke så lidt energi jeg kunne bruge på det før. Vaner er selvfølgelig svære og ændre, og ja, jeg har haft lyst til sukker en gang imellem. Jeg har ”snydt” nogle gange og det har jeg gjort fordi jeg ikke har lyst til at leve mit liv i afsavn. Forløbet med Rikke skulle bringe ind i en hverdag jeg havde lyst til at fortsætte og det syntes jeg i den grad det har gjort.

Hvad har du fået ud af forløbet? Træningsrelateret og ikke træningsrelateret?

Overordnet set har jeg fået langt mere energi, sover meget bedre, føler mig ikke oppustet og jeg har langt større tilfredshed i min hverdag generelt.

Jeg har ikke tidligere været vandt til at ”diskopumpe”, men jeg er blevet rigtig glad for det 😉 Jeg føler langt større kontrol i min træning, og udviklingen føles meget sundere end at smide rundt med 40 kg over hovedet på tid. Jeg er stadig tosset med crossfit, men jeg havde tendens til at presse sig mig selv længere end hvad min styrke og teknik kunne holde til. Træningen med Rikke har givet mig en bedre grundstyrke, specielt i min overkrop, som haltede gevaldigt. Jeg føler jeg har et bedre udgangspunkt for at kunne opnå mine træningsmål, og nu hvor jeg har fået blod på tanden igen, skal den have gas!

Levede forløbet op til dine forventninger?

Forløbet med Rikke har i den grad givet mig mere end jeg turde håbe på. I starten af forløbet var jeg nok lidt pinligt berørt over at være tyet til en personlig træner – ”for det er jo kun dem der ikke kan selv”. Men det er noget vås, for træneren kan ikke gøre arbejdet for dig! Rikke har givet mig en tro på at jeg kan rykke mig, for det kunne godt være lidt svært at tro på, når jeg gik rundt i mit negative tankemylder. Det er ingen skam at bede om hjælp, det er en gave man giver til sig selv.

Hvad skal der ske fremover med kost og træning?

Nu hvor jeg har genfundet motivationen og troen på at jeg kan flytte mig skal der ske noget konkret på træningsbasis. Der skal opbygges seriøs styrke og det kommer til at ske i samarbejde med Rikke, for hende er jeg ikke færdig med endnu, og PG langt fra! Et overordnet mål er stadig uklart, jeg satser på at mange små succesoplevelser skal lede vejen. I starten var jeg skræmt af alle de seriøse atleter i PG, og syntes måske det var lidt fjollet med store mænd der sidder og trækker i kabler og piger smurt ind i sovsekulør, men nu hvor jeg har prøvet “deres form for træning”, og ved hvor hårdt de arbejder, tør jeg ikke udelukke noget som helst!