“Birgitte kom til mig med et ønske om at komme igang med træningen igen efter en bilulykke, hvor hun havde skadet ryg og hofte. Birgitte havde under hendes skadesperiode været tvunget ud i inaktivitet, og det kostede flere kg på sidebenene. Fokus for forløbet har været at finde hendes motivation for fysisk aktivitet igen. smide lidt kg og styrke ryg og hofte igen. Birgitte har trænet hos mig 1 x ugentligt i 10 uger, og selv været afsted minimum 3 gange ugentligt. Birgittes træning har primært bestået af mobilitets- og genoptræning, styrketræning og interval-træning. Birgitte har under forløbet smidt 11 kg, gået fra en fedtprocent på 26,5 % til 20,9 %, genfundet motivationen og fået større selvtillid. Birgitte er ikke færdig med sin udvikling og fortsætter yderligere 10 uger hos mig, så hold øje! Denne her pige har gå-på-mod og drive, der kan få hende rigtig langt.”

Hvad fik dig til at kontakte Performance Gym / Rikke Hansen?

Jeg var nået til det punkt, at nu skulle der virkelig ske noget. Jeg var nået et stykke af vejen selv, men var i tvivl om jeg gjorde det rigtigt, og manglede noget som kunne holde motivationen oppe. Samtidig havde jeg skader efter en bilulykke som konstant besværede min hverdag og som gang på gang satte en stopper for min træning.

Tilbage i Maj 2013 var jeg på weekend Bootcamp i Performance Gym, og var rigtig begejstret og inspireret af den seriøsitet og professionalisme som centeret og dens ansatte giver. Efter lidt betænkningstid kontaktede jeg centeret og fik anbefalet Rikke Hansen. Da jeg havde haft den indledende samtale med hende, var jeg slet ikke i tvivl om, at hun er personen som kan hjælpe mig i mål.

Hvad var dit mål med forløbet?

Jeg havde på 3 måneder tabt 9 kg på egen hånd, men var nået til et punkt, hvor jeg følte at jeg havde brug for et skub til at komme i mål samt inspiration til det videre forløb. Det var desuden også rigtig vigtigt for mig, efter min bilulykke, at lære at træne korrekt, så jeg ikke skader min ryg og min krop yderligere.

Jeg havde brug for en form for struktur som kunne passe ind i min arbejdsfyldte hverdag, som skulle gøre det nemt for mig at ændre min livsstil uden at skulle bruge for meget betænkningstid i løbet af dagen om hvad der var rigtigt og forkert. Og præcis denne struktur har Rikke givet mig med en kostplan som er nem at følge og tilpasse og en masse inspiration til hvordan jeg skal stykke min træning sammen.

Hvordan har det været at ændre din kost og træning?

I forhold til træning har det været hårdt og krævet rigtig meget af min tid hver dag samt en masse selvdisciplin. Men Rikke har været god til at variere træningen og givet mig inspiration til flere træningsformer samt hvordan jeg kunne gøre de enkelte øvelser svære, så jeg aldrig skulle kede mig. Ved min første træning ved Rikke havde jeg problemer med selv almindelig lunges, og det er så fedt at se hvor meget jeg har rykke mig i forhold til øvelser og hvor mange kg jeg løfter.

Kostplanen Rikke har lavet har været rigtig nem at følge, og hun har været rigtig god til at tilpasse den mine ønsker og behov, og den har som sagt givet min den struktur i min hverdag, som jeg havde brug for. Hvis der var noget som ikke fungerede har Rikke været hurtig til at tilpasse planen, så jeg har kunne blive ved med at se resultater. Jeg var i starten bange for at jeg skulle gå og være sulten hele tiden, men jeg tror næsten aldrig jeg har spist så meget mad før.

Hvad har du fået ud af forløbet? Træningsrelateret og ikke træningsrelateret?

Generelt er jeg bare blevet meget gladere, fået større selvtillid og mere energi. Jeg kan løbe lange ture igen – noget jeg ikke har været i stand til i rigtig mange år på grund af knæ- og hofteskader samt rygproblemer. Jeg har lært meget om mig selv og at turde presse mig til konstante forbedringer.

Levede forløbet op til dine forventninger?

Forløbet har levet 100 % op til mine forventninger. Rikke er en fantastisk træner, og hendes altid gode humør smitter af. Rikke er fantastisk god til at fortælle når man gør det godt, samtidig med at hun også er konsekvent og sætter en tilbage på sporet, når man har faldet uden for. Jeg er topmotiveret og det at kunne se hvordan tøjet bare sidder løsere og løsere er en fantastisk følelse. Jeg er gået fra XL til nu at bruge S/M – forstil jer lige hvor lækker en følelse det er!

Hvad skal der ske fremover med kost og træning?

Jeg vil bruge alt det jeg har lært ved Rikke til at holde min træning i gang og blive ved med at presse mig selv. Jeg er endnu ikke nået helt i mål i forhold til hvad jeg ønsker, og tager derfor et forløb mere med Rikke. Fokusset flyttes dog nu fra antal kg på vægten til fedt %, og jeg glæder mig til at komme i gang med at træne med Rikke igen.